Internet

Internet

Apare mesajul "A network cable is unplugged"

In situatia in care apare mesajul "A network cable is unplugged" va rugam sa verificati:

  • cablul de internet sa fie introdus in placa de retea corecta
  • integritatea cablului; exista posibilitatea ca aceasta sa fie intrerupt, taiat, ros de animale de casa, topit etc.
  • integritatea mufei de retea.

Daca, dupa ce ati efectuat verificarile de mai sus, apare in continuare mesajul "A network cable is unplugged" va rugam sa ne contactati.

Apare mesajul "Limited or no connectivity"

"Limited or no connectivity" apare cel mai adesea în situatia în care utilizati un echipament de tip switch sau router wireless. In acest caz va rugam sa:

  • scoateti echipamentul din priza si dupa 10 secunde îl introduceti la loc.
  • verificati daca becul din dreptul cablului principal de Internet (cel care vine de la MITnet) se aprinde.
  • verificati daca setarile de retea dîn sistemul de operare se obtin în mod automat. Pentru mai multe informatii despre configurarea setarilor de retea în modul automat (DHCP) te rugam sa accesezi "Cum se configurez setarile de retea în mod automat (DHCP)?".

Daca, dupa ce ati efectuat verificarile de mai sus, în continuare apare mesajul "Limited or no conectivity" va rugam sa ne contactati.

Cum se configurez setarile de retea în mod automat (DHCP)?

Va rugam sa respecti urmatorii pasi pentru a configura setarile de retea pe modul automat:

Pentru sistemele de operare Windows Vista si Windows 7

  1. click start Menu,
  2. click pe Control Panel (selecteaza modul de vizualizare View by Category - dreapta sus),
  3. selecteaza View network status and tasks (submenu Network and Internet),
  4. click Manage network connections/ Change adapter settings,
  5. click dreapta pe Local area connection si selecteaza Properties,
  6. click Properties, selecteaza Internet Protocol (tCP/IP)/ Internet Protocol Version 4 (tCP/IPv4),
  7. click pe Properties, selecteaza Obtain IP address automatically si Obtain DNs server address automatically,
  8. click OK

Pentru sistemele de operare Windows XP, 2000, 2003

  1. click pe start si selectateaza Control Panel (seteaza modul de vizualizare în Control Panel pe Classic Views - stanga sus).
  2. click pe Network Connections
  3. click pe Local area Connection
  4. click pe Properties
  5. selecteaza Internet Protocol (tCP/IP) (daca Internet protocol tCP/IP nu este afisat, click pe Install si alege Protocol. Click pe add si selecteaza tCP/IP. click OK)
  6. Click pe Properties
  7. selecteaza Obtain IP address automatically si Obtain DNs server address automatically,
  8. click OK

Ce antivirus si/sau firewall sa folosesc?

Va recomandam sa utilizezi urmatoarele solutii de securitate:

Din testele efectuate si experientele utilizatorilor MITnet a constatat ca solutiile sugerate au o rata mare de prevenire, identificare si remediere a incidentelor de securitate care ar putea interveni precum si o rata aproape de 0% de a produce o experienta negativa, dar va informam ca nu ne asumam nici o responsabilitate pentru niciun prejudiciu care ar putea fi cauzat ca urmare a utilizarii programelor sus-mentionate.

Am schimbat calculatorul si/sau placa de retea, iar serviciul de Internet nu mai functioneaza

MITnet foloseste un sistem de alocare a adreselor IP si de acces la Internet pe baza adresei MAC a placii de retea.
Daca v-ati schimbat placa de baza sau placa de retea, pentru a putea beneficia de acces la Internet trebuie sa ne comunicati noua adresa MAC a placii de retea.
Daca nu stiti cum sa identificati adresa MAC a calculatorului, va rugam sa ne contactati, iar colegii nostrii va vor îndruma pas cu pas.

Internetul functioneaza doar în anumite aplicatii

Acest tip de disfuctionalitate aparea cel mai adesea din cauza unor setari eronate în cadrul programelor de tip Firewall si/sau antivirus.
Va rugam sa va asigurati ca setarile din cadrul acestor programe, permit functionarea conexiunii la Internet. Va recomandam sa opriti functionarea lor pentru o perioada scurta de timp si sa verifcati daca conexiunea la Internet este functionala în parametrii optimi.

Serviciul de Internet functioneaza cu intermitente sau doar în anumite perioade ale zilei

Acest tip de disfunctionalitate apare în momentul în care exista în cadrul retelei un echipament (switch, router) al unui utilizator configurat în mod gresit sau care este defect.

Pentru o rapida remediere a situatiei te rugam sa ne contactezi într-un timp cat mai scurt si sa mentionati colegilor nostrii caracterul periodic al disfunctionalitatii.